Niektórzy twierdzą, że zwyczajnie nie mają czasu na czytanie. Ale nie jest to jedyny argument. Sporo osób skarży się bowiem na wysokie ceny książek. Między innymi z tego powodu część księgarń świeci pustkami. Tymczasem okazuje się, że książkowe promocje przyciągają spore rzesze ludzi w każdym wieku.
24. czerwca przypada dzień imienin Jana. Właśnie na wtedy ustanowiono polskie święto książki, nawiązujące do wywodzącej się z Katalonii tradycji wręczania sobie książek w ten dzień. Patronem tego święta w oryginale był św. Jerzy, w Polsce patronuje mu natomiast słynny pisarz odrodzenia, Jan Kochanowski.
Do ogólnokrajowej akcji o nazwie "Książka na św. Jana" przystąpiła m.in. sieć sklepów Biedronka. Już od poniedziałku w sprzedaży jest masa tytułów zarówno dla najmłodszych, jak i dla starszych czytelników. Celem tej inicjatywy jest zachęcenie ludzi do czytania. Promocja na książki ma sprawić, że wiele osób choć od czasu do czasu zajrzy do książki i przeczytać coś ciekawego. Jak pokazują liczby - akcja taka jest skuteczna. Do tej pory w Biedronkach sprzedano około 35 milionów książek!
Ceny książek mają realny wpływ na poziom czytelnictwa. Ich obniżenie może zachęcić wiele osób do sięgania po lekturę, a akcje promocyjne w sieciówkach to świetny pomysł na taką zachętę.