Według Monitora Promocji 2017, który przeprowadziła firma badawcza ARC Rynek i Opinia wynika, że Polacy lubią korzystać ze zniżek na produkty i usługi. W porównaniu do zeszłego roku zainteresowanie tą kwestią jednak nieznacznie spadło. Dużą popularnością cieszą się inne formy promowania produktów i usług. Czego można dowiedzieć się z badania?
Promocje na różne rzeczy w sklepach zawsze wzbudzały ciekawość u klientów. W 2016 roku aż 83% zadeklarowało, że lubią korzystać ze zniżek cenowych. W tym roku badanie wykazało 4-procentowy spadek zainteresowania. Blisko 90% respondentów odpowiedziało natomiast, że śledzi i zapoznaje się z aktualnymi przecenami. 72% korzysta też z bonusów, dzięki którym za tę samą cenę dostaje większą liczbę produktów.
Ciekawą statystyką jest, że aż 66% badanych wyraża chęć degustowania produktów. To aż o 8% więcej niż w zeszłym roku. Zwiększenie popularności degustacji spowodowało, że nieznacznie spadło zainteresowanie promocjami.
Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia udowodniło też jak dużą świadomość mają Polacy w kwestii promocji. 50% deklaruje, że zdaje sobie sprawę ze zwrotu pieniędzy w przypadku nieefektywności produktu. 49% lubi testować nowe produkty i usługi natomiast 46% respondentów korzysta z różnych loterii. 42% badanych odpowiedziało też, że biorą udział w konkursach. W porównaniu do 2016 roku wymienione statystyki poszły znacznie do góry. To wiele mówi o tym jak prawdopodobnie będzie wyglądało oferowanie promocji przez firmy handlowe w najbliższej przyszłości.