Reklama
Nav
kaufland
Kauflanddo końca 4 dni
polomarket
POLOmarketdo końca 3 dni
intermarche super
Intermarche Superdo końca 4 dni
kaufland
Kauflanddo końca 4 dni
agata
Agatado końca 15 dni
polomarket
POLOmarketOstatni dzień promocji!
auchan hipermarket
Auchan Hipermarketdo końca 4 dni
selgros cash&carry
Selgros Cash&Carrydo końca 4 dni
obi
OBIdo końca 10 dni
polomarket
POLOmarketdo końca 10 dni
biedronka
Biedronkado końca 11 dni
księgarnie świat książki
Księgarnie Świat Książkido końca 11 dni
castorama
Castoramado końca 3 dni
Nav

Koszyk 50 podstawowych artykułów złamał barierę 260 złotych (Biedronka)

30. 05. 2017

Ostatni monitoring portalu dla handlu.pl badający zmiany cen nie napawa optymizmem. Na przestrzeni ostatniego roku kalendarzowego dyskonty przekroczyły granicę 260 na zakupy 50 podstawowych produktów. Podwyżki cen są najbardziej widoczne w przypadku nabiału i przetworów mlecznych. Podrożały bowiem jaja, masło i wysokokaloryczny ser gouda. Warto przy tej okazji podkreślić fakt, że dotychczas poziom 260 złotych był kwotą, którą trzeba wydać na zakup podstawowych produktów, w supermarketach.
W popularnej sieci handlowej Biedronka badany koszyk produktów kosztował 260,79 złotych. Jest to znacząca różnica w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Wtedy bowiem za podobny koszyk produktów klient musiał zapłacić 252,86 zł. Oznacza to podwyżkę aż o 8 złotych w skali roku. W Biedronce podrożały między innymi Olej Kujawski oraz masło i margaryna. Wzrost cen miał miejsce także w przypadku jogurtu Jogobella oraz cukru i schabu.

Podwyżki cen podstawowych artykułów spożywczych były także zauważalne w sieci handlowej Lidl. Obecnie na koszyk podstawowych produktów trzeba tam wydać 262,59 zł. W analogicznym okresie minionego roku było to natomiast 258 złotych. Choć podwyżka nie jest tak wysoka, jak przypadku konkurenta, to jednak jest ona odczuwalna w domowym budżecie. W Lidlu wzrosły ceny przetworów mlecznych oraz owoców takich jak banany, jabłka i pomarańcze.

Opisywane badanie zostało przeprowadzone w dniach 19-21 maja 2017 w kooperacji między ankieterami dlahandlu.pl i agentami Take Task.
Obserwuj nas:

Popularne sieci handlowe

Reklama

Miasta