Reklama

Czym się kierować przy wyborze smartfona dla seniora? (Media Expert)

28. 09. 2017

Jeszcze niedawno na hasło „telefon dla seniora” pierwszym skojarzeniem był prosty aparat z dużymi klawiszami i małym wyświetlaczem, przypominający pilot do telewizora, a nie telefon komórkowy. Nowe technologie cieszą się coraz większym zainteresowaniem także wśród seniorów i coraz więcej z nich decyduje się na wybór smartfona. Na co trzeba zwrócić uwagę wybierając taki sprzęt, aby starszy użytkownik mógł być cieszyć się z jego możliwości? Czy wybór flagowca jest dobrym rozwiązaniem? Czy w ogóle jest taka kategoria jak „smartfon dla seniora”?

Przede wszystkim nie można generalizować i wszystkie starsze osoby określać mianem seniora i dla takiej wspólnej grupy wybierać telefon. O Tym jakie urządzenie wybrać w konkretnym przypadku decyduje nie tylko wiek, ale i to czy osoba dobrze odnajduje się w świecie nowych technologii, korzysta z internetu, połączeń video etc.

Są jednak cechy i charakterystyki, które na pewno trzeba przemyśleć, kupując smartfon seniorowi. Łatwość w obsłudze i intuicyjność musi być priorytetem. Trzeba przyznać, że zbyt rozbudowane menu, ilość aplikacji i konieczność szukania potrzebnych funkcji to problem nie tylko dla osób starszych. Dobrym rozwiązaniem dla seniora jest telefon z systemem Windows, bowiem jasne i intuicyjne menu kafelkowe pozwala na szybki dostęp do podstawowych funkcji. Android czy IOS również można skonfigurować pod użytkownika, ale tu ilość ikon, aplikacji czy liczba ekranów może powodować dyskomfort użytkowania.

Ekran, najlepiej duży o wysokim kontraście, to kolejna ważna kwestia w smartfonie dla seniora. Korzystanie z telefonu nie powinno męczyć, często już i tak słabego wzroku. Samą wielkość czcionki można zmieniać w ustawieniach systemu, natomiast kontrast i kąt widzenia obrazu jest uzależniona od samego urządzenia. Wybierając smartfon dla seniora trzeba też zwrócić uwagę na baterię, która powinna być pojemna, aby uniknąć konieczności ciągłego ładowania.

Obserwuj nas:

Popularne sieci handlowe

Reklama

Miasta