Reklama

Czy polscy klienci wiedzą czym jest Black Friday? (Deichmann)

17. 11. 2017

W krajach zachodnich tydzień, w którym przypada Black Friday to czas wielkich obniżek i bardzo wysokich utargów w sklepach. W tygodniu, w którym wypada to zakupowe święto odnotowuje się rekordowo wysokie wyniki sprzedażowe w porównaniu z innymi tygodniami w roku.

Jeszcze kilka lat temu nikt nie słyszał o czarnopiątkowych promocjach w sklepach. Świadomość konsumentów wzrosła dzięki kampaniom reklamowym organizowanym przez największe sieci handlowe i producentów. Tego dnia możemy liczyć na zniżki nawet do -70% na wybrane artykuły w sklepach!

Z badań przeprowadzonych przez GFK Badania wynika, że 2/3 konsumentów nigdy nie słyszało o akcji Black Friday, 60% ankietowanych nie zamierza też skorzystać z czarnopiątkowych promocji w tym roku. W roku ubiegłym, z promocji w tym dniu skorzystało jedynie 12% badanych.

W tym roku Black Friday obchodzimy już 24 listopada. Najczęściej spotykanymi promocjami w sklepach tego dnia są rabaty, gratisy lub darmowe dostawy. Wszystko to, aby zachęcić jak największą liczbę klientów do zakupów właśnie tego dnia.

W krajach zachodnich, w tydzień, w którym przypada Black Friday klienci wydają więcej pieniędzy niż w tygodniu poprzedzającym święta Bożego Narodzenia. W Black Friday szczególnym zainteresowaniem w tych krajach cieszy się elektronika i sprzęty RTV/AGD.

Obserwuj nas:

Popularne sieci handlowe

Reklama

Miasta