Jeszcze kilka lat temu nikt nie słyszał o czarnopiątkowych promocjach w sklepach. Świadomość konsumentów wzrosła dzięki kampaniom reklamowym organizowanym przez największe sieci handlowe i producentów. Tego dnia możemy liczyć na zniżki nawet do -70% na wybrane artykuły w sklepach!
Z badań przeprowadzonych przez GFK Badania wynika, że 2/3 konsumentów nigdy nie słyszało o akcji Black Friday, 60% ankietowanych nie zamierza też skorzystać z czarnopiątkowych promocji w tym roku. W roku ubiegłym, z promocji w tym dniu skorzystało jedynie 12% badanych.
W tym roku Black Friday obchodzimy już 24 listopada. Najczęściej spotykanymi promocjami w sklepach tego dnia są rabaty, gratisy lub darmowe dostawy. Wszystko to, aby zachęcić jak największą liczbę klientów do zakupów właśnie tego dnia.
W krajach zachodnich, w tydzień, w którym przypada Black Friday klienci wydają więcej pieniędzy niż w tygodniu poprzedzającym święta Bożego Narodzenia. W Black Friday szczególnym zainteresowaniem w tych krajach cieszy się elektronika i sprzęty RTV/AGD.