Reklama

Co Polacy kupują przez internet? (Lidl)

13. 03. 2017

Galeria Twierdza Kłodzko Centrum handlowe
Już nie tylko sprzęt AGD, gry i książki. W ostatnich miesiącach Polacy wykazują zainteresowanie zakupami artykułów spożywczych online. Supermarkety wychodzą zaś im naprzeciw oferując w pełni zorganizowane zakupy z dostawą do domu.

Wygodna oferta zakupów bez wychodzenia z domu przyciąga coraz większą liczbę Polaków, szczególnie tych mieszkających w większych miastach. Jak wykazują statystyki, najczęściej wybieranymi produktami były przede wszystkim ciężkie produkty, które trudno wnieść samodzielnie do domu np. zgrzewki wody. Coraz częściej zamawiane są także produkty świeże: warzywa i owoce.

– Cały czas sprzedają się tzw. artykuły ciężkie, czyli wody, mleka, czyli rzeczy, które zajmują zarówno dużo miejsca, jak i przede wszystkim są ciężkie w doniesieniu do domu. Ciekawe jest to, że wzrasta sprzedaż artykułów świeżych, owoców, warzyw. Niektóre sklepy podają, że nawet w 75 proc. koszyków znajdują się produkty świeże – mówi Kinga Szewczyk z Brandbank Polska w Polskim Radiu.

Sektor e-zakupów w Polsce rozwija się w szybkim tempie. Analitycy prognozują, że w 2020 roku wartość sprzedaży produktów spożywczych online w Polsce wyniesie 2,5 mld zł. W Europie już co czwarty obywatel Unii Europejskiej robi zakupy spożywcze przez internet. Co jest największą zaletą zakupów online dla Polaków? Aż 85 proc. ankietowanych wskazuje na wygodę.

– Nie lubimy chodzić po marketach i spędzać tam wielu godzin. Przekładamy ten czas na inne atrakcje. Sklepy internetowe starają się podążać za tymi trendami. Robią promocje, wprowadzają różne oferty, pojawiają się aplikacje mobilne, które mają ułatwić konsumentom robienie zakupów – wylicza ekspertka.

Obserwuj nas:

Produkty z centrum handlowego Galeria Twierdza Kłodzko

Popularne sieci handlowe

Reklama

Miasta