02. 04. 2020
Szalejąca epidemia covid-19 wpłynęła już w zasadzie na wszystkie branże. Kilka procent firm zaciera ręce i liczy dodatkowe zyski, jednak znakomita większość polskich przedsiębiorstw notuje gigantyczne straty. Firmy cateringowe zaliczają się do tej drugiej grupy, co jest szansą dla nas konsumentów na dużo tańsze zakupy.
Obawa przed eskalacją epidemii wywołała w polskich konsumentach mini panikę, przez co ruszyli oni na podbój sklepów spożywczych i wielobranżowych, wykupując chwilowo wszystko co ma długi termin ważności. Mąki, makarony, kasze, konserwy, gotowe sosy w słoikach wykupione zostały we wszystkich sklepach, jak Polska długa i szeroka. Polacy przygotowali się na długie siedzenie w domach i na samodzielnie gotowanie. Ucierpiały na tym m.in. firmy oferujące catering dietetyczny. Ludzie z obawy przed swoim bezpieczeństwem zrezygnowali ze wszystkich zbędnych wygód. Po kilku tygodniach siedzenia w domu okazało się jednak, że choć niebezpieczeństwo cały czas istnieje, to powodów do paniki nie ma. Życie toczy się dalej, jedzenie w sklepach dalej jest, nic nie wskazuje na zbliżającą się apokalipsę.
Chwilowy odpływ klientów od cateringu z dostawą do domu spowodował, że właściciele tych firm mając zakontraktowane dostawy żywności od rolników czy z hurtowni mają nadwyżki dobrej jakości artykułów spożywczych. I właśnie ta sytuacja zmusza firmy cateringowe do jeszcze bardziej zażartej walki o klienta. Przecież lepiej tanio sprzedać niż zmarnować żywność. Aby zachęcić starych klientów do ponownego kupowania oraz namówić nowych do spróbowania po raz pierwszy, cateringi dietetyczne prześcigają się w coraz bardziej kreatywnych formach promocji. Wprowadzane są oferty dla dzieci, dla seniorów, pakiety familijne, tanie oferty z dostawą pod jeden adres, a wszystko z obniżkami sięgającymi 30%. Wydaje się zatem, że nie ma i już nie będzie lepszego czasu aby spróbować usługi premium w niskich, promocyjnych cenach.
W Polsce jest już ponad 500 firm cateringowych, które docierają ze swoimi dostawami do prawie wszystkich miast. Catering w Warszawie to prawie 150 różnych firm do wyboru. Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Łódź czy Poznań to kolejne kilkadziesiąt fit cateringów. Klienci mają w czym wybierać. I choć praktycznie każda firma oferuje obecnie promocje to jak wybrać aby było nie tylko tanio, ale też dobrze? Najszybszym sposobem jest skorzystanie z którejś porównywarki cenowej, których powstało w branży cateringowej już kilka. Portalem, który ma najdłuższy staż na rynku i porównuje największą liczbę diet jest Cateromarket.pl. Zanim podejmiemy decyzję o zakupie warto tam sprawdzić co dokładnie oferuje catering, jakie ma menu i przede wszystkim jakie opinie o firmie wystawili jej dotychczasowi klienci.