Tesco to
brytyjska sieć sklepów wielobranżowych, rozpoznawalna przez klientów na całym
świecie. Na półkach sklepowych tej sieci dostępne są między innymi produkty
spożywcze i przekąski, chemia gospodarcza oraz kosmetyki, a także sprzęt AGD i
RTV oraz narzędzia i akcesoria dekoracyjne – słowem wszystko, czego na co dzień
potrzebujemy w swoich domach i mieszkaniach.
Firma Tesco powstała z inicjatywy Jacka
Cohena, kupca żydowskiego pochodzenia. Cohen był synem polskiego imigranta i
pracował sprzedając żywność na targu w londyńskim East End. Jego
przedsiębiorstwo zaczęło funkcjonować już w roku 1924, jednak pierwszy sklep
sygnowany marką Tesco rozpoczął
swoją działalność 5 lat później, w roku 1929 w jednej z londyńskich dzielnic.
Do dnia dzisiejszego spółka Tesco
rozrosła się do kolosalnych rozmiarów i prowadzi ekspansję na rynkach krajów
Europy Środkowej i Wschodniej, Azji Wschodniej oraz w Irlandii. W Polsce marka Tesco pojawiła się w roku 1995.
Filozofia
marki Tesco to troska o miejsce, w
którym się pracuje. Nie chodzi tu tylko klientów, pracowników danego sklepu czy
siedzibę sklepu, ale o lokalną społeczność, na którą Tesco chce mieć realny wpływ. Chcąc zmieniać świat na lepsze, Tesco walczy z problemem marnowania
żywności. Ambicją firmy jest, aby żywność zdatna do spożycia nigdy nie trafiała
na wysypisko. Żeby to osiągnąć, Tesco
współpracuje z bankami żywności, które przekazują jedzenie osobom, które
potrzebują takiego wsparcia.
Tesco
troszczy się także o aktywność społeczną lokalnych społeczności, dlatego
wspiera różnorodne inicjatywy oddolne. Najlepszym tego przykładem jest akcja
„Decydujesz, pomagasz”, w czasie której klienci sklepów Tesco sami decydują o tym, która z inicjatyw jest dla nich
najważniejsza. Klienci decydują, a Tesco
wspiera je finansowo, umożliwiając tym samym ich realizację. Co więcej, Tesco aktywnie wspiera różnorodne akcje
mające na celu walkę z niedożywieniem, współpracując z bankami żywności w
trakcie trwania zbiórek żywnościowych. Do łącznej ilości zebranych produktów
spożywczych sklepy Tesco dokładają
dodatkowo 20% tej zbiórki.
Klienci
i dostawcy ufają marce Tesco, bo
marka ta dba o interesy swoich kontrahentów i miejsca, w których funkcjonuje.
To zaufanie umożliwia długofalowy rozwój marki i jej dalszą ekspansję na
kolejne światowe rynki. To jednak nie wszystko! Tesco to także firma, która troszczy się o innowacje i zabiega o
ciągłe podnoszenie standardów w każdym sklepie sygnowanym niebiesko-czerwonym
logotypem. Warto wspomnieć, że to właśnie Tesco
jako pierwszy detalista zaczął dostarczać klientom zamówienia złożone przez
Internet.
Cel
działania marki Tesco zawarty jest w
zdaniu: „Dbamy o naszych klientów, każdego dnia coraz lepiej”. Aby cel został
zrealizowany i przekładał się na rzeczywiste praktyki i działania, każdy
pracownik sklepu Tesco przestrzega
jasno określonych zasad, starając się zbudować prawdziwą relację ze swoim
klientem. Wysoka jakość obsługi, wykwalifikowany personel, szeroki asortyment i
konkurencyjne ceny to powody, dla których Tesco
ma miliony wiernych klientów i dzięki czemu
może realnie oddziaływać na otaczającą nas rzeczywistość.
Tesco to ponad 450 sklepów w całym kraju, kilkadziesiąt stacji benzynowych, oraz własne centra dystrybucyjne.
Tesco zarząca wielkopowierzchniowymi hipermarketami, pod nazwą Tesco Extra oraz mniejszymi supermarketami. Spora część sklepów Tesco to placówki otwarte nonstop (24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu).
Tesco, jak większosć sieci handlowych, oferuje wiele produktów pod marką własną Tesco - są to produkty zwykle nieco tańsze, ale nie ustępujące jakością.
Siedziba główna Tesco na świecie znajduje się w Wielkiej Brytanii i tam też sięgają początki tej sieci. Grupa Tesco to druga największa sieć handlowa na świecie pod względem przychodów ze sprzedaży po amerykańskim Walmarcie.
Oferty sprzedażowe sieci Tesco to starranie wybrane produkty, które są w stanie zadowolić każdego klienta. Tesco w swojej publikacji promocyjnej prezentuje aktualne oferty sprzedażowe i bieżące promocj